-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:2722 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:16

راجع به اصلاحات سوسياليست و كمونيست و امپرياليست شرح دهيد. ايران چه نوع حكومتي راقبول دارد؟

سوسياليسم يا جامعه باوري از واژهء سوسيال به معناي اجتماعي در زبان فرانسه گرفته شده است وتعريف معمول اين اصطلاح در واژثه نامه ها چنين است : .مهم ترين عنصر مشترك نظريه هاي سوسياليست تكيه بر برتري جامعه وسود همگاني بر فرد وبر سود فردي است .(1)

كمونيسم از ريشهء لاتيني به معناي گرفته شده و دسته اي از ايده هاي اجتماعي است كه غايت آن مالكيت اشتراكي همهء دارايي ها است . بدين ترتيب مراد از كمونيسم نظام اقتصادي , جامعه هاي ابتدايي است كه گويا در آن ها منابع اساسي اقتصادي مانند زمين , آب و غيره به تمامي جامعه تعلق داشته است , نه به افراد وخانواده ها.

كمونيسم جديد با عقيدهء و مفهوم جامعهء بي طبقه كه بر اساس مالكيت اشتراكيِ وسائل توليد قراردارد, مربوط است . به عقيدهء كمونيست ها كمونيست عبارت است از يا مي گويند: .(2)

امپرياليسم عنواني است براي قدرتي كه بيرون از حوزهء ملّي خود به تصرّف سرزمين هاي ديگر بپردازد و مردم آن سرزمين هارا به زور وادار به فرمانبرداري از خود كند و از منابع اقتصادي ومالي و انساني آن ها به سود خودبهره برداري كند.

انگليسي ها و امپرياليست هاي اروپايي ادعا مي كردند هدفشان گسترش تمدن و رساندن دستاوردهاي آن به مردمان داراي نژاد و فرهنگ پست تر و پايين تر است . اما در بنياد اعتقاد بر برتري نژادي سفيد پوستان بر ديگران داشتند. پس از جنگ جهاني اول ايدئولوژي امپرياليسم در ايده ئولوژي هاي فاشيسم و نازيسم به كمال خود رسيد.اين طرز فكر آنان باعث مستعمره كردن كشورهاي ضعيف و كوچك شد.(3)

حكومت ايران نه مانند رژيم هاي سرمايه داري است و نه مانند رژيم هاي كمونيستي . نه الغاي مالكيت از افرادجامعه مي كند و نه سرمايه داري مطلق است . حكومت اسلامي , با سرمايه هاي باد آورده و سرمايه هايي كه از راه هاي حرام به دست بيآيد يا از راه حق كشي و ظلم به كارگران مخالف است .

(پـاورقي 1.داريوش آشوري , دانشنامهء سياسي , ص 204 با تلخيص .

(پـاورقي 2.همان , ص 261 با تلخيص .

(پـاورقي 3.همان , ص 37 با تلخيص .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.